Uncategorized

Имунната система – на кой имуностимулатор да се доверите, за да сте сигурни, че ще бъдете здрави?

Силната имунна система винаги е от решаващо значение за вашето здраве – и това е вярно в наши дни повече от всякога. За да стимулирате имунната си система, имате нужда от добър имуностимулатор. 

Но на кой имуностимулатор да се доверите?  Ами ако подобри начина си на хранене. Ако приемате определени витамини или билкови добавки. Ако направите други промени в начина на живот с надеждата да създадете добър имунен отговор. 

Ако търсите правилния имуностимулатор, с който да засилите имунната си система, ето четири основни стъпки, които можете да предприемете още сега, за да подобрите имунната си система. Всяка от тях е известна като имуностимулатор, но за най-добри резултати е добре да създадете комбинация от поне 2-3 от тях. Но преди това: 

Какво е имуностимулатор?

Имуностимулатор е вещество, което стимулира имунната система 

Ето кои са стъпките, които да предприемете, за да подобрите имунната си система:

Дайте приоритет на съня 

Първият и основен имуностимулатор е съня. Когато не спите достатъчно, е по-вероятно да се разболеете, ако сте изложени на вирус, показват изследвания. Това е така, защото имунната ви система работи усилено, докато спите: Тя освобождава протеини, които са ви необходими, за да се преборите с инфекция или възпаление. 

Сънят е мощен имуностимулатор. Липсата му, съответно, може да отслаби имунната ви система. Дълбокият, релаксиращ сън, който продължава 7-8 часа е силен имуностимулатор, без който не можете да бъдете здрави.  Ето защо, ако търсите имуностимулатор, с който да подобрите здравето си, първо проверете дали си осигурявате достатъчно сън всяка вечер. 

 

Редовните тренировки са имуностимулатор 

Движението също е имуностимулатор. Проучванията показват, че умерената физическа активност може да играе ролята на имуностимулатор и да намали процента на инфекция и бактериални заболявания. 

Накратко казано – тренировките са имуностимулатор. Има също така все повече доказателства, че редовното спортуване има противовъзпалителен ефект върху тялото (вероятно защото може да доведе до загуба на тегло), както и да засилва имунната функция.

 

Намалете стреса 

Спокойствието е имуностимулатор. Може да ви се стори невъзможно, но е важно да намалите стреса в живота си, ако искате да имате здрав имунитет. Когато сте подложени на стрес, тялото ви получава код червено; той понижава дейността на системи, които тялото счита за несъществени за, да речем, борба с опасността, включително имунния отговор. 

С течение на времето повишеният стрес повишава и производството на кортизол в тялото, което може да намали броя на белите клетки в организма. Това е един от механизмите, които тялото ви има, за да се бори с инфекцията.

Ето защо, може да се каже, че почивката също е имуностимулатор. Бъдете сигурни, че си давате достатъчно от нея, ако искате да сте здрави. Ограничете гледането на новини. Пускайте си релаксираща музика. Медитирайте. Всяко от тези неща може да се определи като имуностимулатор, така че е добре да ги давате на тялото си редовно. 

Яжте правилните храни 

Храната също може да бъде имуностимулатор. Приемането на определени храни може да помогне да поддържате имунната си система силна. Ако търсите начини да предотвратите настинките и грипа, или просто да се погрижите за себе си по-добре, едно от първите неща, които трябва да планирате, е посещение в местния магазин за хранителни стоки. Там е най-силният имунстимулатор. Организирайте храненията си, така че в тях да има поне един от тези мощни имуностимулатори. 

  1. Витамин С – класическият имуностимулатор

Не е тайна, че цитрусите могат да се определят като имуностимулатор. Повечето хора се обръщат към витамин С, ако страдат от настинка. Това е така, защото той е имуносимулатор и помага за изграждането на имунната ви система. Смята се, че витамин С увеличава производството на бели кръвни клетки. Това го прави имуностимулатор, ключов за борбрата с инфекциите. 

Тъй като тялото ви не го произвежда и не съхранява, имате нужда от ежедневен прием на витамин С, за да поддържате здравето си.  Почти всички цитрусови плодове са с високо съдържание на витамин С. Голямо количество витамин С има и в кивито. С такова разнообразие, от което да избирате, е лесно да ги добавите в ежедневното си меню. 

 

  1. Червени чушки – мощен  имуностимулатор

Ако смятате, че цитрусовите плодове имат най-много витамин С от всеки плод или зеленчук, помислете отново. Червените чушки съдържат два пъти повече витамин С от цитрусовите плодове. Те също са богат източник на бета каротин. Освен че повишава имунната ви система, витамин С може да помогне за поддържането на здрава кожа. Бета каротинът помага да поддържате очите и кожата си здрави. 

Ето защо, ако търсите натурален имуностимулатор, включете червените чушки в менюто си. 

 

  1. Чесън  – народният имуностимулатор

Чесънът се среща в почти всяка кухня по света. Той добавя малко цинк към храната и е мощен имуностимулатор, на който трябва да обърнете внимание. Чесънът е имуностимулатор, благодарение на съдържащите се в него съединения като алицин. 

Ако все пак миризмата на чесън ви дразни и искате да я избягвате, изберете хранителна добавка – имуностимулатор, която съдържа цинк. С нея ще сте сигурни, че ще подобрите имунната си система с натурален имуностимулатор, без да се притеснявате от миризмата.

 

  1. Джинджифилът – имуностимулатор от изтока

Джинджифилът е друга съставка, имуностимулатор, към която мнозина се обръщат след като се разболеят. Той е мощен имуностимулатор заради способността, която има, да намалява възпалението.  

Джинджифилът може да се използва и като лекарство, тъй като съдържа в себе си гингерол, роднина на капсаицин. Джинджифилът може да помогне за намаляване на хроничната болка и може дори да понижи нивата на холестерол в организма. Чаша чай с джинджифил всеки ден може да се окаже силен имуностимулатор, към който да се обърнете.

 

  1. Бадемите – за здрав имунитет

Когато става въпрос за предотвратяване и борба с настинките, витамин Е е мощен имуностимулатор, също както витамин С. Витамин Е е имуностимулатор, ключов за здравата имунна система. Той е мастноразтворим витамин, което означава, че изисква наличието на мазнини, за да се абсорбира правилно. Бадемите са пълни с витамина и също съдържат здравословни мазнини. Приемането на половин чаша всеки ден, което е около 46 цели, обелени бадеми, осигурява почти 100 процента от препоръчителното дневно количество витамин Е.

 

Изборът на имуностимулатор е много важен, ако искате да бъдете здрави, независимо дали става въпрос за сезона на грипа или просто искате да се погрижите за здравето си. 

Хранителните добавки, които осигуряват необходимото количество витамини и минерали са важен елемент за здраве, на който трябва да обърнете внимание.

 

Вижте също: ползите от приемането на витамин B комплекс за имунната система.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

Този сайт използва Akismet за намаляване на спама. Научете как се обработват данните ви за коментари.